REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ SERWISU ZIKOAPTEKA.PL

I. Postanowienia ogólne

1. Zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Ziko Apteka sp. z o.o., ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków KRS: 0000256037, NIP: 6782977320, REGON: 120228256, telefon kontaktowy: 12/687-57-47; adres e-mail: bok@ziko.pl. Administrator ustanawia niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną i zobowiązuję się do jego stosowania.

2. Regulamin określa rodzaje i zakres świadczonych drogą elektroniczną Usług, warunki świadczenia Usług, w tym wymagania techniczne, zakazy dostarczania treści bezprawnych, warunki zawierania i rozwiązywania umów o Świadczenie Usług drogą elektroniczną, warunki przesyłania informacji marketingowych i handlowych oraz sposób rozstrzygania reklamacji.

3. Użytkownik, który planuje korzystać z Serwisu dostępnego pod adresem: www.zikoapteka.pl, zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Usług oraz przestrzegania jego postanowień przez cały okres korzystania z Serwisu.

4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Serwisu zikoapteka.pl w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

II. Definicje
Pojęcia zastosowane w Regulaminie należy rozumieć w sposób następujący:

1.Chat – usługa udostępniana przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu zikoapteka.pl, polegająca na udzielaniu informacji Użytkownikowi przy wykorzystaniu komunikatora dostępnego na stronie internetowej www.zikoapteka.pl.

2. Formularz kontaktowy – Usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną, umożliwiająca przesłanie Usługodawcy przez Użytkownika wiadomości elektronicznej za pośrednictwem formularza umieszczonego w Serwisie zikoapteka.pl.

3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Prawo komunikacji elektronicznej/PKE – ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1221 z późn. zm.).

5. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu zikoapteka.pl.

6. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).

7. Serwis – strona www publikowana w sieci Internet przez Usługodawcę, dostępna pod adresem URL www.zikoapteka.pl

8. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu PKE.

9. Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi, które następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu PKE.

10. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Usługodawcą oraz Użytkownikiem o świadczenie którejkolwiek z Usług drogą elektroniczną, na mocy, której Użytkownik nie jest zobowiązany do świadczeń innych, niż dostarczanie danych osobowych, poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w Serwisie, a dane te są przetwarzane przez Usługodawcę wyłącznie w celu wykonania Umowy lub obowiązku prawnego – zgodnie z informacją zamieszczoną przy formularzu dotyczącym danej Usługi.

11. Usługa – usługa lub usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę, opisane w części III Regulaminu, w tym usługa cyfrowa lub usługi cyfrowe w rozumieniu art. 2 pkt. 5-5a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.).

12. Usługodawca – prowadzący działalność pod nazwą: Ziko Apteka sp. z o.o., ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków KRS: 0000256037, NIP: 6782977320, REGON: 120228256

13. Ustawa – Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

14. Użytkownik/Usługobiorca – podmiot korzystający z usług Usługodawcy, będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, który zobowiąże się do przestrzegania niniejszego Regulaminu. Użytkownikiem jest również podmiot, który zamówi Świadczenie określonych Usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w treści Regulaminu.

III. Rodzaje i zakres Świadczonych usług drogą elektroniczną

Usługodawca świadczy nieodpłatnie Usługi drogą elektroniczną w zakresie:

  1. Chatu,
  2. Formularza kontaktowego,
  3. Sidecall (kontakt telefoniczny w odpowiedzi na pozostawiony numer telefonu)

IV. Wymagania techniczne

1. Do prawidłowego korzystania z Usług przez Użytkownika niezbędne są:

1.1 komputer (np. PC, Mac) lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,

1.2 przeglądarka internetowa Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome w wersji nie niższej niż aktualnie wspieranej przez dostawcę i obsługującą pliki Cookies, JavaScript oraz Adobe Flash Player (dla niektórych treści),

1.3 posiadanie adresu poczty elektronicznej e-mail.

2. Użytkownik Serwisu zobowiązuje się do:

2.1 korzystania z Serwisu oraz Usług zgodnie z postanowieniami Regulaminu,

2.2 niezamieszczania w Serwisie treści naruszających prawo lub sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, naruszających prawa albo dobra osobiste osób trzecich, w tym nieprzesyłania tego typu treści za pośrednictwem dostępnego w Serwisie formularza kontaktowego oraz Chat,

2.3 podawania prawdziwych, pełnych i poprawnych danych osobowych,

2.4 używania legalnego oprogramowania, w tym aktualizowanego regularnie oprogramowania antywirusowego.

V. Przetwarzanie danych osobowych

1. Kto jest Administratorem danych osobowych Użytkownika?

Administratorem danych osobowych Użytkownika, czyli podmiotem, który decyduje o celach i sposobach korzystania z danych w Serwisie jest Ziko Apteka sp. z o.o., z siedzibą: ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków KRS: 0000256037, NIP: 6782977320, REGON: 120228256, (dalej „Administrator”).

2. W jaki sposób Użytkownik może skontaktować się z Administratorem?

We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika, Użytkownik może skontaktować się z Administratorem:

  • wysyłając e-mail na adres: bok@ziko.pl,
  • telefonicznie: 12/687-57-47,
  • wysyłając wiadomość poprzez formularz kontaktowy lub chat dostępny w Serwisie,
  • korespondencyjnie, pisząc na adres: Ziko Apteka sp. z o.o., ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków.

3. Źródła pozyskiwania danych osobowych Użytkownika

Administrator korzysta przede wszystkim z danych osobowych pozyskanych bezpośrednio od Użytkownika w trakcie kontaktu za pośrednictwem Serwisu (w tym formularza kontaktowego oraz chat), czy z wykorzystaniem poczty elektronicznej, korespondencji tradycyjnej lub kontaktów telefonicznych.

4. Jakie dane Użytkownika przetwarza Administrator?

Szanując prywatność Użytkowników, Administrator korzysta wyłącznie z minimalnego zakresu danych osobowych Użytkownika, które są mu niezbędne do prawidłowej komunikacji i świadczenia Usług na najwyższym możliwym poziomie. Będą to dane:

  • imię i nazwisko Użytkownika, o ile Użytkownik te dane zechce podać,
  • numer telefonu, o ile Użytkownik poda je Administratorowi dla usprawnienia kontaktu,
  • adres e-mail Użytkownika, o ile Użytkownik poda do kontaktu,
  • dane Użytkownika wynikające z treści korespondencji lub komunikacji z Administratorem,
  • IP urządzenia Użytkownika, z którego korzysta, odwiedzając Serwis,
  • dane analityczne dotyczące sposobu korzystania przez Użytkownika z Serwisu, o ile Użytkownik wyraził zgodę na cookies analityczne i statystyczne.

5. W jakim celu, na jakiej podstawie prawnej oraz jak długo Administrator będzie przetwarzał dane osobowe Użytkownika?

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika zgodnie z RODO oraz pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych. Cel i zakres przetwarzania danych Użytkownika zależy od rodzaju aktywności, jaką Użytkownik podjął w kontaktach z Administratorem oraz podstawy prawnej, na jakiej dochodzi do tego przetwarzania – zawarcie i realizacja umowy, bądź czynności podjęte na wniosek Użytkownika w celu zawarcia umowy, zgoda Użytkownika na przetwarzanie, prawnie uzasadniony interes Administratora.

6. Szczegółowe postanowienia w zakresie ochrony danych osobowych zostały opisane w Polityce Prywatności.

VI. Pliki cookies

1. Usługodawca stosuje w Serwisie pliki cookies do gromadzenia danych, aby ułatwić Użytkownikowi korzystanie z Serwisu, zapewnić bezpieczeństwo, lepiej dopasować treści do potrzeb Użytkownika i jego zainteresowań oraz w celu analizy ruchu, jak również w celach statystycznych.

W celu gromadzenia danych, o których była mowa powyżej Usługodawca stosuje narzędzie Google Analytics.

2. Przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika pozyskanych w oparciu o pliki cookies, które nie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu następuje na podstawie dobrowolnej zgody Użytkownika, a pozostałe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest zapewnienie prawidłowego działania Serwisu.

3. Użytkownik może wycofać zgodę na pliki cookies w dowolnym momencie bez podania przyczyny poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej.

4. Zablokowanie przez Użytkownika w przeglądarce internetowej obsługi plików cookies nie blokuje w całości możliwości korzystania z Usług, jednakże może je znacznie ograniczyć.

5. Szczegółowe postanowienia w zakresie stosowania plików cookies zostały opisane w Polityce Cookies.

VII. Prawo autorskie

Treści umieszczone Serwisie, w tym znaki towarowe, logotypy, znaki graficzne, teksty, zdjęcia, filmy, materiały informacyjne oraz inne utwory plastyczne dostępne w Serwisie są chronione prawem autorskim i nie mogą być zmieniane czy uzupełniane, chyba że właściciel Serwisu wyrazi na to pisemną zgodę. Zawartość Serwisu nie może być zwielokrotniana, rozpowszechniana ani publikowana z naruszeniem Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

VIII. Zawieranie i odstępowanie od umowy

1. Umowa o świadczenie usług, o których mowa w części III niniejszego Regulaminu, zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem każdorazowo z chwilą wejścia przez Użytkownika do Serwisu i skorzystania z Usług.

2. Umowa o świadczenie usług ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia Serwisu i zaprzestania z korzystania z Usług przez Użytkownika. Rozwiązanie umowy nie wymaga dodatkowych oświadczeń ze strony Użytkownika oraz Usługodawcy.

IX. Reklamacje

1. Użytkownikowi przysługuje prawo do składania reklamacji w zakresie Usług i Umowy.

2. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację w formie i z wykorzystaniem kanału komunikacji wskazanego przez Użytkownika.

3. Jeżeli Użytkownik nie wskaże w treści reklamacji w jakiej formie i w jaki sposób ma być udzielona odpowiedź, uznaje się, że odpowiedzi udziela się na piśmie, przesyłając drogą pocztową lub w formie dokumentowej na adres poczty elektronicznej Użytkownika, zgodnie postanowieniami części IX ust. 10 Regulaminu poniżej.

4, Zgłoszenia reklamacyjne, które uniemożliwiają zidentyfikowanie Użytkownika przez Usługodawcę nie zostaną rozpatrzone.

5. Zgłoszenie reklamacyjne, które uniemożliwia pełną identyfikację Użytkownika lub przedmiotu reklamacji zostanie rozpatrzone przez Usługodawcę w ciągu 14 dni od uzupełnienia braków formalnych przez Użytkownika, dokonanych na wezwanie Usługodawcy.

6. Usługodawca zobowiązany jest wezwać Użytkownika do usunięcia braków formalnych w treści zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 7 dni od daty otrzymania zgłoszenia.

7. Usługodawca rozstrzyga przedmiot reklamacji w ciągu 14 dni od dnia otrzymania skutecznej reklamacji od Użytkownika. W treści rozstrzygnięcia Usługodawca udziela Użytkownikowi konkretnej odpowiedzi w przedmiocie uwzględnienia lub nieuwzględnienia jego reklamacji.

8. W przypadku uznania przez Usługodawcę reklamacji, Użytkownikowi zostanie wskazany proponowany przez Usługodawcę sposób i tryb postępowania przy jej realizacji.

9. W przypadku odmowy uznania reklamacji przez Usługodawcę, Użytkownikowi zostanie przedstawione uzasadnienie tej odmowy.

10. O rezultacie rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego Usługodawca udziela Użytkownikowi odpowiedzi w formie:

10.1. pisemnej, korespondencyjnie na adres Użytkownika wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym, z zastrzeżeniem, że formą wiążącą dla Usługodawcy jest wskazana przez Użytkownika, zgodnie z częścią IX ust. 2 Regulaminu,

10.2. elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Użytkownika wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym, z zastrzeżeniem, że formą wiążącą dla Usługodawcy jest wskazana przez Użytkownika zgodnie z częścią IX ust. 2 Regulaminu.

X. Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.

2. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z Regulaminu jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, z wyłączeniem sytuacji, gdy Użytkownikiem jest Konsument.

3. Usługodawca może dokonać zmiany Regulaminu z następujących, ważnych przyczyn:

3.1 zmiana otoczenia prawnego – zmiana obowiązujących przepisów lub wprowadzenie nowych,

3.2 wydanie przez uprawniony organ Państwa decyzji administracyjnej, wyroku lub rekomendacji w zakresie jakim wiążą one Usługodawcę w odniesieniu do świadczonych przez niego Usług,

3.3 zmiana w Usługach świadczonych przez Usługodawcę, wynikająca z rozszerzenia lub zawężenia świadczonych w Serwisie Usług.

4. Usługodawca zawiadamia Użytkownika o proponowanych zmianach w Regulaminie wraz z ich wskazaniem i udostępnieniem treści nowego Regulaminu poprzez:

4.1 opublikowanie w Serwisie, nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu,

4.2 wysłanie wiadomości elektronicznej, nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu, na adres e-mail podany przez Użytkownika, który zawarł Umowę z Usługodawcą.

5. W związku z proponowanymi zmianami w Regulaminie Użytkownik może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez przesłanie oświadczenia na adres korespondencyjny lub e-mailowy Usługodawcy wskazany w części V ust. 2 Regulaminu lub zaprzestając korzystania z Serwisu.

6. W przypadku braku wypowiedzenia Umowy przez Użytkownika w terminie do wejścia w życie zmian Regulaminu wskazanym przez Usługodawcę, Użytkownika wiąże zmieniony Regulamin.

7. Regulamin obowiązuje od dnia 27.06.2025 r.